Ken je toegevoegde waarde

Nieuws
20-02-2024
Henk Jansen
Aangezien ik al sinds eind jaren tachtig actief ben in dit vak – ik weet het, ik word oud terwijl ik mij vaak nog zo jong voel – heb ik veel veranderingen mogen meemaken. Niet elke verandering was ook een verbetering, maar uiteindelijk lijkt zowel de positie van de klant als de positie van ons als adviseur de afgelopen jaren sterk verbeterd!

Interview: Henk Jansen, Expat Mortgages

Aangezien ik al sinds eind jaren tachtig actief ben in dit vak – ik weet het, ik word oud terwijl ik mij vaak nog zo jong voel – heb ik veel veranderingen mogen meemaken. Niet elke verandering was ook een verbetering, maar uiteindelijk lijkt zowel de positie van de klant als de positie van ons als adviseur de afgelopen jaren sterk verbeterd!

Vroeger kwam de verzekeringsadviseur periodiek bij de (particuliere) klanten thuis langs. Minimaal eens per jaar werd ‘de map met verzekeringen’ doorgenomen en werd er gekeken of de dekkingen nog aansloten op de eventueel veranderde situatie.

Mutaties werden bijgehouden op een poliskaart en vóór het bezoek aan de klant werd deze door de adviseur doorgenomen. Soms moest er een belletje gepleegd worden met de maatschappij om bevestigd te krijgen wat de meest recente situatie was. In het archief van de adviseurs stonden alle klantenmappen met daarin alle (kopie)polissen en alle communicatie. Soms door tabbladen gescheiden per verzekeringsproduct.

Hoe anders is dit tegenwoordig met digitale oplossingen, met een app of een extranet omgeving waarin de informatie voor zowel de klant, de adviseur als de risicodrager (verzekeraar of volmacht bedrijf) inzichtelijk is. Polissen, aanhangsels of mutaties worden niet meer (per post) toegestuurd maar wijzigingen worden in het digitale dossier direct bijgewerkt. Een consument heeft, als het goed is, op ieder moment, op iedere plek en vaak op ieder device, inzicht in zijn of haar situatie.

Lees verder >>


Lees verder op: vvponline.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
a.s.r.
2.800 - 3.900
Medior, Senior
Utrecht
Ben je ambitieus, gedreven en beschik je over de bereidheid om onze adviseurs en klanten uitstekende service te bieden? Dan zijn we op zoek naar jou!
Top vacature
DEKRA
Marktconform
Senior, Medior, Junior
Capelle aan den IJssel
Ben jij een ervaren Letselschadebehandelaar die zich graag vastbijt in complexe dossiers? En staat voor jou het slachtoffer centraal? Lees dan snel verder. Er ligt bij DEKRA een mooie uitdaging...
Top vacature
Zicht
2.498 - 4.062
Medior, Junior
Apeldoorn
Als (junior) adviseur particulieren help je particuliere klanten bij vragen over hun schadeverzekeringen. Telefonisch en via de mail. Onze klanten bellen jou maar je pakt zelf ook graag de telefoon
Top vacature
Klaverblad
36.000 - 51.000
Medior, Senior
Zoetermeer
Als Schadebehandelaar Motorrijtuigen regisseer je het volledige claimbehandelingsproces bij autoschades vanaf de schademelding tot en met de schadeafwikkeling.